Foto:
aangeboden door Flexas.nl

Je zichtbaarheid vergroten met een heuse kantoorruimte

Online weten we elkaar snel te vinden. Toch hebben veel ondernemers de behoefte aan een fysiek kantoorpand. Dat maakt het bedrijf meer zichtbaar. 

Jonge ondernemers starten regelmatig een business aan de keukentafel, in een verbouwde garage of op een zolderkamer. Niets mis mee en menigeen is er groot mee geworden. Een paar voorbeelden: Atilay Uslu begon zijn ondernemerscarrière met het overnemen van de shoarmazaak van zijn oom, gevolgd door een klein reisbureau om voor zijn vrienden te bemiddelen. Het groeide uit tot Corendon, een van de grootste reisorganisaties van Nederland. 

En wie kent niet het verhaal van Jitse Groen die, waarschijnlijk gewoon vanaf een thuiskantoortje een bestelsite in elkaar rammelde zodat eten bestellen wat makkelijker zou gaan. Thuisbezorgd.nl was een feit. En wat te denken van de Poolse Kris Florek die in no time een enorm schildersbedrijf uit de grond stampte en uiteindelijk in het vastgoed terecht kwam. 

Dan wordt de keukentafel ingeruild voor een ‘echt’ kantoor

Uitzonderingen? Welnee. Er zijn veel jongen ondernemers die het maken. Het hoeft niet direct een miljoenenbedrijf te zijn, maar als de zaken goed gaan is een keukentafel snel ingeruild voor een ‘echt kantoor’ en wordt er gezocht naar een passend kantoorpand waar het team het werk kan doen. 

Dit gaat overigens niet alleen om vastgoedhandelaren en reisorganisaties. Ook in de creatieve sector en ondernemers die hun focus leggen op duurzame energie gebeurt het een en ander. In Den Bosch tref je ze onder meer onder de noemer RUIM. Een groep van jonge ondernemers die de handen ineen hebben geslagen en een collectief vormen van innovatieve jonge ondernemers. Ook dat is een krachtige manier om aan de weg te timmeren. Ze concentreren zich met hun eigen bedrijfjes op alle mogelijke manieren vooral op het bruisender en leuker maken van de stad. 

Veel jonge ondernemers hebben werkruimte nodig

Al deze innovatieve ondernemers hebben een werkruimte nodig. Het collectief kent een werkgroep huisvesting die werkruimtes werft en deze beheert, waar leden samen kunnen komen en kunnen werken. Tot dan toe gebeurde alles op kleine schaal en veel van aan die eerdergenoemde keukentafel. Met zo’n collectief worden deze ondernemers veel meer zichtbaar. Ook fysiek omdat ze kiezen voor het gezamenlijk werken in een zichtbaar kantoorpand. Daarmee zetten ze zichzelf veel beter op de kaart. 

Met andere woorden; in onze digitale wereld is die fysieke zichtbaarheid nog altijd enorm belangrijk. Als ondernemer ben je veel zichtbaarder als je kiest voor een professioneel kantoorpand. Online zijn we er wel met een website en op social media. Offline aanwezig zijn betekent een werkruimte hebben waar je fysiek samenkomt, klanten kunt ontvangen en een verbinding aangaat die verder gaat dan louter appen of mailen. Mede daarom is kantoorruimte voor veel ondernemers een must. 

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden








Wist u dat?


… De Bossche Omroep wekelijks bij zo’n 99.200 adressen op de mat valt?

…En daarnaast ook online erg vaak gelezen wordt?

…De Bossche Omroep al sinds 1957 wekelijks gedrukt en verspreid wordt?

Afbeelding